Polc apróságoknak
2018. július 22. írta: Zita éléskamrájából

Polc apróságoknak

Blogírás. 
A lelkem mélyén arra vágyom, hogy nagyon sokan olvassák, sok embernek tessék. Lehet, hogy teher lenne? Megfelelési kényszert hozna? Nem tudom. Talán egyszer megtudom. 
Igen, ezek lennének a számokkal mérhető támogató visszajelzések. Gyarló vagyok, jól esne, ha egyre nagyobb számokat mutatna a statisztika. Büszke lennék.

De van valami, ami bárhányszor eszembe jut, melegség jár át. Azok a visszajelzések, amik arról számolnak be, hogy "megcsináltam", "ízlett", "tetszik", "tényleg működik", "köszönjük".
Amikor azt érzem, hogy adhattam, és a másiknak szebb lett a napja, egy kicsit miattam is. Csodálatos érzés.

Egy hónapja velem egyidős Barátnőmnél voltam, és amikor megláttam, hogy a sparheltje letakarva várja a fűtési szezont, lelkesen mondtam neki, hogy jaj, de jó, én is így szoktam csinálni! 
Ő meg elmosolyodott, és tettetett rosszallással mondta, hogy naná, hiszen Gyulai Zitánál olvasta a blogon, hogy ezt így "kell csinálni", és hogy hogy kell kitakarítani a sparheltet, hiszen veszélyes is lehet, ha eldugul a kémény. Úgyhogy még ki is tisztította a kályhabelsőt...

Két hete Szomszédasszonyommal beszélgettem, aki elmondta, hogy a Papával autóbeállót készítettek, mert ha már a szomszéd Zita polcot is csinál egyedül, "nehogy már nekik ne menjen". Szüleim korúak, kölcsönösen kedveljük egymást. Nagyon jó érzés, hogy ha bajban lennék, mehetnék hozzájuk (is).

A szóban forgó polc egy éve készült, de most akkor megmutatom. (Bocsánat, a mellékhelyiségben van, de ez remélem, nem von le az értékéből.)

polcocska_helyen_0_ze.jpg

Tavaly nyáron egy tikkasztó napon láttam neki, amikor úgy éreztem, kint elviselhetetlen a meleg. A lelkiismeretem azonban nem engedte, hogy tétlenkedjek. A tervezett polchoz a lécek és a kis kosárkák már itthon várakoztak, csak neki kellett látni.

Asztalosipari kellékeket árusító üzletben vettem 1 cm vastag, 2 és 3 cm széles léceket. Ebből készült a polc. Az ötletet a készen vásárolt szennyesruha gyűjtő/tartó adta. Ez utóbbi látszik is a fenti képen.

A méretek függnek attól, hogy hová szánjuk, mekkora a hely, és mire akarjuk a polcot használni, inkább csak azt szeretném megmutatni, hogy vannak dolgok, amihez inkább bátorság kell, hogy elkezdjük, és még siker is koronázhatja elszántságunkat. Jó érzés alkotni, naponta látni munkánk eredményét.

A kész polcom 110 cm magas, 24 cm széles, és 27 cm mély. A vízszintes polcok elhelyezésénél a kosarak méretét is figyelembe vettem, és hogy alatta is keletkezzék tárolóhely.

Akkor még nem volt (most sincs) kis barkács asztali körfűrészem, úgyhogy a 2x1 cm-es léceket 22 és 27 cm-es darabokra egy állványba tett kisflexszel vágtam fel. A kutyaház készítésről beszámoló bejegyzésben olvashatsz erről az eszközről. 

polcocska_lecek_felvagva_ze.jpg

polcocska_lecek_csiszolas_ze.jpg

 

 

 

 

 

 



Mivel a vágás miatt a léc végek szálkásak lettek, kirojtozódtak, csiszolóvásznon lecsiszoltam őket.

A négy vízszintes polcelemhez készen állt az alapanyag. A csavarozás helyét ceruzával bejelöltem, és akkumulátoros behajtóval az első csavart be is csavaroztam. Az anyagismeret hiánya máris megmutatkozott: hasadt a fa. Eszembe jutott, hogy akkor az állványos fúróval (ezt az eszközt a madáretetők készítésénél is használtam, és írtam róla) előfúrom a csavarok helyét, és úgy próbálkozom. Működött. 

polcocska_emelet_keszul_ze.jpg

A 22 cm hosszúra vágott két lécre csavaroztam az előfúrt 7 db 27 cm hosszú lécet. A csavarokról nem tudok szakszerűen nyilatkozni. Unokatestvérem asztalos férjének elmeséltem, mire készülök, milyen faanyaggal dolgozom, és ő adott erre a célra alkalmas csavarokat. 

polcocska_felkesz_ze.jpg

Amikor a négy vízszintes polcelem elkészült, a 110 cm hosszúra vágott 3 cm széles lécek végét csiszoltam le. Bejelöltem és a korábbi hibából tanulva elő is fúrtam rajta a csavarok helyét. 

polcocska_illesztes_ze.jpg

A polc a négy láb rögzítése után készen állt. Türelmetlen voltam már, vártam, hogy a helyére kerüljön, de még lenolajjal kezeltem. Ezután egy-két napot várni kellett, hogy a lenolajat a fa jól beigya. 

polcocska_helyen_ze.jpg

 

A vízszintes elemek erősek, terhelhetőek.
Mivel a láb is egy cm vastag anyagból készült, és az alsó polc a talajtól viszonylag messze van, egy hasonló polcot nem ajánlanék mondjuk a nappaliba, egy nagy cserép virág alá, mert könnyen eldőlhet. 


De arra a célra, amire én készítettem két hét híján egy éve, tökéletesen megfelel, hiszen két oldalról fal határolja, a harmadik oldalon pedig a víztartálynak támaszkodhatna, ha akarna. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr2414128105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása