Rizsfőzés
2018. április 13. írta: Zita éléskamrájából

Rizsfőzés

Bő vízben, pirítás nélkül

Nem írok összefoglalót arról, hányféleképpen lehet rizst főzni, ezt megtaláljátok egyéb fórumokon.
Mivel többször írom a receptekben, hogy "és megfőzzük a rizst", vagy hogy "főtt rizzsel tálaljuk", leírom, én hogyan készítem. (Nem azt, hogyan kell!)

A hozzávalókat most is csak visszamértem, tehát irányadó számok, természetesen el lehet tőlük térni.

rizsfozes_rizs_ze.jpg

Egy főre körülbelül 10 dkg rizzsel számolj, ennyi egy adag.

Én nem pirítom a rizst, és bő vízben főzöm. 

Hozzávalók:
35 dkg rizs
2 liter víz
3-4 dkg só

A rizst kimérem, ha van benne valamilyen szennyeződés, kiszedem. Nem jellemző, de azért figyelni kell, főleg ha "B" rizst főzöl.

Nagyon fontos, hogy jól megmosd. Én nem szűrőbe teszem, hanem abba az edénybe, amiben főzni is fogom. Hideg vizet folyatok rá, és közben jobb kezemmel kevergetem, morzsolgatom, majd a mosóvizet leöntöm róla. Ezt négyszer-ötször is meg kell csinálni, amíg a víz áttetsző nem lesz.

rizsfozes_mosas_zavaros_ze.jpg

rizsfozes_mosas_tiszta_ze.jpg

 

 

 

 

 

 

A 35 dkg mosott, tiszta rizshez aztán 2 liter hideg vizet adok, és felteszem főni. Az edényt lefedem.

Ha felforrt (figyelni kell rá, mert kifuthat a főzőlé), beleteszem a sót, megkavarom, és kisebbre veszem a lángot, hogy csendesen forrjon, pöszörögjön.

rizsfozes_fo_ze.jpg

Körülbelül negyed órát főzöm fedő alatt. Bő tíz perc elteltével kiveszek egy kicsit belőle fakanállal, megvárom, hogy hűljön egy kicsit, és megkóstolom, roppan-e még.

rizsfozes_proba_ze.jpg

Ha már nem "roppant jó", hanem puha, elzárom a gázt, a mosogatónál szűrőbe öntöm a főtt rizst, és folyó vízzel leöblítem. Ha főzés után rögtön tálalom, akkor meleg vízzel, de egyébként a hideg vizes öblítéssel sincs gondom.

rizsfozes_oblites_elott_ze.jpg

rizsfozes_oblites_ze.jpg

 

 

 

 

 

 

Készen is vagyunk. Most persze jó lenne egy közeli fénykép a pergősre főtt rizsről, de az nem jutott eszembe, mivel ez a rizs a rakott zöldbabhoz készült...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr1613831434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2018.04.16. 14:39:25

Nagyban függ a rizs minőségétől, meg én nagyon tudom ajánlani egy picike rizsfőző beszerzését! :) Jázminrizsből szeretek alkotni, valahogy sokkal jobb az állaga főzés után is. Puha, nem ragacsos. Amúgy csomó helyen van már jázmin, most ilyen akciókat is találtam! Sajátmárkások között keresd! www.ujsagomat.hu/aldi/, :) puszi
süti beállítások módosítása