Joghurttorta gyümölccsel
2018. július 15. írta: Zita éléskamrájából

Joghurttorta gyümölccsel

Vendégeket vártam, és a melegre való tekintettel szerettem volna valami kellemes savanykás süteménnyel meglepni őket. 
A savanykásságról eszembe jutott a citromos álom nevű sütemény, gondoltam, tökéletes lesz.

Viszont az asztalon ott kacérkodott velem a gyümölcsöstál. El is csábított színeivel, ízeivel, úgyhogy változtattam még az alapreceptemen is, és joghurttorta született. (A citromos álomban tejföl is van.)

gyumolcsos_joghurttorta_kesz_ze.jpg

Hozzávalók:
15 dkg babapiskóta
700 g ízesítetlen joghurt
600 ml habtejszín
25 dkg cukor
2 citrom
50 g víz
30 g zselatin

A tetejére:
1,5 dl bodzaszörp
0,5 dl víz 
10 g zselatin
1 alma
2 nektarin
1 fürt szőlő
20 szem szeder

A hűtőből elővett joghurtba belekevertem két citrom héját, egynek a levét, 25 dkg cukrot.

gyumolcsos_joghurttorta_krem_keszul_ze.jpg

Nem kell porcukrot használni, amíg elkészítjük a zselatint, és felverjük a tejszínhabot, addig a kristálycukor is feloldódik.

Sőt, még a 24-25 cm átmérőjű kapcsos tortaformát is kibéleltem frissentartó fóliával (utólag láttam, ez elhagyható), és elrendeztem benne a babapiskótákat.

gyumolcsos_joghurttorta_babapiskota_ze.jpg

Egy kis lábasba beletettem 30 g zselatint, leöntöttem 0,5 dl vízzel, és elkevertem. Amikor feloldódott, folytonos keverés mellett megmelegítettem. Amikor megjelennek az első forrást jelző kis buborékok, rögtön el kell zárni az edény alatt a gázt, a zselatint nem szabad főzni, mert akkor elveszítheti kötőképességét!

gyumolcsos_joghurttorta_zselatin_old_ze.jpg

gyumolcsos_joghurttorta_zselatin_kesz_ze.jpg

 

 

 

 


A jól lehűtött tejszínt felvertem habbá. Fontos, hogy jól le legyen hűtve, hacsak nem akarsz belőle vajat köpülni...
Amíg a tejszínt felvertem, a feloldott zselatin is langyosra hűlt. 
Már csak annyi dolgom volt, hogy a joghurtos keverékre rákanalazzam a keményre felvert tejszínhabot, és vékony sugárban, folytonos keverés mellett a zselatint is beleöntöttem. 

A krémet, ami maga a joghurttorta, ráöntöttem a babapiskótákra, a tetejét elsimítottam.

gyumolcsos_joghurttorta_krem_ont_ze.jpg

A tortaformát betettem a hűtőbe, és apró kockákra felvágtam az almát, a nektarinokat, leszemeztem a szőlőt. A Szüleimtől korábban kapott és lefagyasztott szederből elővettem 20 szemet, leöblítettem vízzel, hogy szép legyen a színe, ne deres.

Az almát és szőlőt rászórtam a krém tetejére, a nektarin kockákat igyekeztem úgy elrendezni, hogy szép piros felül legyen felül. Amikor készen voltam, egyenletesen elrendeztem a szedreket is.

gyumolcsos_joghurttorta_gyumolccsel_kirakva_ze.jpg

A tortát visszatettem a hűtőbe, és elkészítettem a bodzaszörpös zselatint.
10 g zselatint feloldottam 0,5 dl vízben, felmelegítettem (tudod, ahogy forrna, le kell venni a tűzről!), és hozzáöntöttem közel 1,5 dl bodzaszörpöt. Ez rögtön le is hűtötte annyira, hogy szép egyenletesen csak rá kellett öntenem a gyümölcsök tetejére.

A már említett 24-25 cm átmérőjű tortaforma éppen tele lett, a 7 cm-es peremig ért a zselatinnal leöntött gyümölcs.

Egy napot töltött a hűtőben, mire felvágtuk. 
A szeletelésről már nem készült kép, mert amikor az ember lánya vendéget fogad, az nem feltétlen jut eszébe...

Azt hiszem, módosítás nélkül fogom ezt a receptet használni a jövőben. A citromos krém, és a bodzazselatinba ágyazott gyümölcsök ízharmóniája szerintem tökéletes volt. A látványnak is nehéz volt ellenállni. 
A vendégek délután elmentek, a megmaradt kétharmadnyi torta estére egy szeletre apadt...

Mivel eszembe jutott, hogy bolti babapiskóta helyett a diós zabpelyhes kekszem is tökéletes lenne ehhez a tortához, következőleg pohárkrémnek készítem el, zabpelyhes keksszel. Majd mutatom!

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr7914114847

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása