Almarózsa készítés
2018. március 18. írta: Zita éléskamrájából

Almarózsa készítés

Már azt hittem, hogy kifogytam az ötletekből, hogy mire lehet felhasználni még a hájas leveles tésztát, amikor eszembe jutott lányom két évvel ezelőtti ballagása, pontosabban az erre az alkalomra készített torta. 

A torta ismerős lesz, hiszen ha nem is francia, de krémes utánérzésű. Ennek elkészítési módját már leírtam nektek.

Nemcsak karamellel díszíthető ennek a tortának a teteje, hanem almarózsával is! Ekkor így néz ki:

almarozsa_torta_ze.jpg

Hozzávalók:
1 kész krémes torta
kb. 30 dkg hájas leveles tészta
10-15 szem piros héjú alma
sárgabarack lekvár (természetesen saját készítésű)

Most sok kép és kevés szöveg következik, de szerintem ezek ismeretében te is bátran kipróbálod:

almarozsa_teszta_kinyujtas_ze.jpg

Ez esetben a fagyasztóból vettem elő a hájas leveles tésztát. Alaposan meglisztezett felületen lefedve felengedett a konyhában. Azért fedem le, hogy ne kérgesedjék meg a teteje, mert a leveles tészta szerkezetének az nem tenne jót. Vékonyra, kb. 1,5-2 mm-re kinyújtottam.

almarozsa_teszta_csik_ze.jpg

Kb. 5 cm széles csíkot vágtam belőle.

almarozsa_teszta_csik_lekvar_ze.jpg

Sárgabarack lekvárral megkentem a tésztacsíkot.

almarozsa_almaszeletek_ze.jpg

A lekváros tésztacsík közepére átfedésekkel előzőleg vízben enyhén megpárolt almaszeleteket tettem. Csak annyira kell megpuhítani az almát, hogy amikor feltekerjük a tésztacsíkot, ne törjenek össze.

almarozsa_teszta_felhajt_ze.jpg

A tésztacsík alsó felét ráhajtottam az almákra.

almarozsa_teszta_csik_felcsavar_ze.jpg

És már csak fel kellett csavarni, hogy a tenyeremben tarthassam:

almarozsa_nyers_rozsa_ze.jpg

Besorakoztattam őket a muffinsütő mélyedéseibe. Hájas leveles tészta, nem valószínű, hogy sütés közben beleragadna a formába, de egy csöppet kikentem a mélyedéseket vajjal.

almarozsa_muffinsutoben_ze.jpg

200 fokra felmelegített sütőben sütöttem. Már nem emlékszem, mennyi idő lehetett, de 20-30 perc alatt meg kellene sülnie...

almarozsa_torta_kozelrol_ze.jpg

Szerintem olyan szép...

 

Kiegészítés 2018. október 26-án:
Az almarózsa készítéshez még néhány hasznos tanácsot találsz ITT.

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr413749556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása