Túrógombóc
2018. április 11. írta: Zita éléskamrájából

Túrógombóc

Ha kész a levesed, maradt még tegnapról (zelleres paradicsom krémleves), és ma is nagy dolgokat, de legalábbis sokat tervezel a veteményesben, akkor célszerű egy viszonylag könnyű, gyors, de nagyon finom második félét készíteni.

Ha nem kerti munkával töltöd a napod, de szeretnél egy finom vacsorát, akkor reggel állítsd össze, és munka után, ha hazamégy, már ki is főzheted!

turogomboc_kesz_kozeli_ze.jpg

turogomboc_hozzavalok_ze.jpg

 

Hozzávalók:

50 dkg tehéntúró
4 tojás
25-28 dkg búzadara (gríz)
egy csipet só

8 dkg vaj
25 dkg zsemlemorzsa

2 dl tejföl
porcukor

 

A túrót, a négy tojást és a búzadarát tálba teszem, rászórok egy csipet sót, és kézzel alaposan elkeverem. Lágy, ne ijedj meg, azért hagyjuk magára jó néhány órára, hogy a gríz szemcséi megduzzadjanak, és akkor nem fő szét a gombóc.
Ha gondolod, a túrót áttörheted szitán, és akkor nem látszanak a túró szemcsék a gombócban. Én ma nem gondoltam úgy...

Ha meleg van, tedd hűvös helyre, vagy a hűtőbe, amíg pihen, nehogy a tojásnak baja essék!

turogomboc_bekavarva_ze.jpg

És most mehetsz a dolgodra...

Én ma a kertbe mentem, vadvirágos legelő magkeveréket vetettem. Közel 6-7 órát várakozott rám a bekevert túrógombóc, míg öt óra tájban pihenésképpen kifőztem.

Egy fazékban vizet forraltam. Amikor felforrt, meg is sóztam. (A sós víz forráspontja kicsit magasabb, mint a tiszta vízé, vagyis a sós víz később forr fel. Bár a konyhai gyakorlatot tekintve valószínűleg csak egy-két percnyi lehet a különbség, de én már így szoktam meg.)

A gombóc tésztájából vizes kézzel diónyi gömböket formáztam, és a gyöngyözve forró vízbe tettem. Egyszerre 15-20 darabot. Nem többet, hogy ne hűtsem le nagyon a vizet, mert akkor a gombócok lassan főnek, és akár szét is eshetnek. Amikor a víz újra felforrt a gombócokkal, kisebbre állítottam a lángot, és csendesen főztem még 5-7 percig. (A víz volt csendes, nekem nem mindig sikerül.)

Nem kavargattam, hogy nehogy megtörjem a gombócokat. Az edényt mozgattam meg, hogy a fővő bogyók ne ragadjanak le az edény aljára.

turogomboc_fo_ze.jpg

Amikor úgy gondolod, hogy készen lehet, vegyél ki egy gombócot a vízből, vágd ketté. Ha átfőtt, már nem világosabb színű a közepe. 

Az öt perc főzési idő elég ahhoz, hogy a vajat felolvaszd egy serpenyőben, és a zsemlemorzsát megpirítsd. Vigyázz, ha vastag a serpenyő alja, a láng elzárása után is kavargasd kicsit, le ne égjen! Világos színűre pirítjuk, mi úgy szeretjük. 

A kifőtt gombócokat szűrőkanállal a pirított zsemlemorzsára szedem, megrázom, hogy egyenletesen tapadjon rá a "prézli".

Már csak egy kis porcukorral kevert tejföl kell hozzá, és ehetjük is!

turogomboc_kesz_tanyeron_ze.jpgA fél kiló túróból készült tésztát én most három részletben főztem ki. Finom puha lett, de nem főtt szét.. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr3313827512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása