A több, mint 600 éves galagonya
2018. június 21. írta: Zita éléskamrájából

A több, mint 600 éves galagonya

Olvastam valahol, hogy Franciaországban él egy galagonyabokor - nevezzük inkább fának -, amely 500 évnél is idősebb. Meg is említettem a galagonyáról szóló bejegyzésemben, de azóta gondolkodtam rajta, hogyan találhatnánk meg, hol keressem? (A forrás a létezés tényénél többet nem említett.)
Ha a valóságban nem is tudom, itt a világhálón is szívesen megnézném.
Közelben lakó ismerőseim lányai Franciaországban élnek, segítséget kértem tőlük: írják már be a keresőbe, hátha nekik talál valamit. 

Nagyon remélem, hogy öt-tíz percnél több idejüket nem raboltam ezzel, de egyikük megtalálta! Köszönöm, Orsi!

aubc3a9pine-de-bouquetot-1.jpgA cikk szerint 1891 májusában 1 m magasságban 2,2 m volt törzsének kerülete, a teljes magassága 3,78 m volt. (Nem lehetetlen, hogy ez sajtóhiba, és 1991-et akartak írni, de nem tudom ellenőrizni. Ha valaki arra jár, lefényképezné nekem több oldalról? Most nem tudok elmenni oda...)

A fenti és az ezt követő képeket (a képek nevét is változatlanul hagytam) az alábbi linken találtuk:
https://krapooarboricole.wordpress.com/category/arbres-coup-de-coeur/aubepines/
aubc3a9pine-de-bouquetot-6.jpgLátható, hogy 1360 körülre becsülik a fa ültetésének idejét, ez pedig igencsak 600 évvel ezelőtt volt. Sőt.

Mit jelenthet a szüzesség szimbóluma felirat? 
A szüzesség sértetlenséget, sérthetetlenséget is jelölhet. A feljegyzések szerint Normandiában (is), ahol ez a fa található, az volt a korabeli szokás, hogy a gazdák a földjük sarkain galagonyát ültettek, bízva annak hosszú élettartamában, jelölve a terület sérthetetlenségét. 

aubc3a9pine-de-bouquetot-5.jpgMár emberi segítségre van szükség ahhoz, hogy a fa törzse ne repedjen ketté.

A képeket nézegetve eszembe jutott, hogy ma már szinte mindenhová "beláthatunk", úgyhogy megkerestem a térképen a fát:

500_eves_galagonya_felulnezet.jpg

Ha Te is megnéznéd, itt találod:
https://www.google.hu/maps/place/27310+Bouquetot,+Franciaorsz%C3%A1g/@49.3633127,0.782358,39m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47e101e00d9de907:0x40c14484fbbae30!8m2!3d49.362867!4d0.782233

Nem voltam ott, nem láttam saját szememmel, de ha megnézed az idézett francia linkről vett képeket, szerintem be lehet azonosítani.

aubc3a9pine-de-bouquetot-2_1.jpg

aubc3a9pine-de-bouquetot-3.jpg

 

 

 

 

 

 

Úgy gondoltam, hogy már csak a virtuális autóval kell elmennem az öreg galagonya előtt, és teljes lesz a kép, de a térkép megtréfált: éppen ezt a rövid szakaszt hagyta ki az autó. Az utca két végéről be tudok nézni a templom háta mögé, egyik oldalról még látszik is a fa, de a másik oldalról a fenti képen a galagonya mögött magasodó lomb és a kőkerítés eltakarja. Nézzétek csak!

500_eves_galagonya_templom_fele.jpg

500_eves_galagonya_templom_felol.jpg

 

 

 

 

 

Emberkém éppen a kőkerítéstől nem látja a galagonyát:
500_eves_galagonya_bejart_ut_1.jpg
Köszönöm, kedves Útitárs, hogy velem tartottál a keresésben!

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr4814059204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása