"Konyakmeggy" - pálinkával
2018. május 28. írta: Zita éléskamrájából

"Konyakmeggy" - pálinkával

Emlékeztek még a konyakmeggyes tortára?
Akkor ígértem, hogy leírom a konyakmeggy készítésének menetét.

konyakmeggy_talkaban_ze.jpg

Hozzávalók 212 ml-es üveghez:
150 g meggy (magozva mérve)
20 g cukor
50-75 g pálinka (esetünkben 48-50 fokos)

Nem kellett a leánynak felmennie a fára, "oszt" lerázni a meggyet. Letörött egy viszonylag nagy ág. Nem feltétlen a termés súlya (tudom, tömege) húzta le, inkább a fa kora lehetett a baleset oka.

Szóval, a leszakadt ágról leszedtem a meggyet, szűrős kosárkába tettem, és folyó víz alatt megmostam. Miután jól lecsepegett, kicsumáztam, kimagoztam. 
(A magot és a meggykocsányt ne dobd ki, hamarosan leírom, mire tudod felhasználni!)

A magozáshoz egy megjegyzés: ha lekvárhoz magozom a meggyet, nem baj, ha erősen roncsolódik, de ehhez a csemegéhez lehetőleg ne nagyon sértsük meg a szemeket, hogy szépen megőrizzék a formájukat. Akkor nemcsak finom lesz, hanem szép is, és tudunk vele díszíteni. Vagy akár csokis konyakmeggy is lehet belőle.
(Ha roncsolódik a meggy, több fér az üvegbe. Viszont kevesebb pálinka kell akkor a felöntéshez, kevesebb lesz a nagyon finom leve...)

A kis befőttes üvegeket (lehet nagyobb űrtartalmú is!) alaposan kimostam, ahogy azt befőzés előtt illik.
Az üvegeket megtöltöttem magozott meggyel, két teáskanál cukrot tettem rá, és felöntöttem pálinkával. 

konyakmeggy_cukor_ze.jpg

 konyakmeggy_palinkaval_felontve_ze.jpg

 

 

 

 

Innentől már nincs is más dolgom, mint alaposan rácsavarni a kupakot, és máris mehet a kamrapolcra.
Az alkohol biztonságosan tartósítja, nem kell hőkezelni. 
2015-ben tettem el először, akkor 25 kis üveggel lett. Legalább 10 még megvan belőle. Ma is kibontottam egyet a fényképezés kedvéért, látható, hogy szép tiszta. Azt meg el kell higgyétek, hogy finom is...
A meggyszemek jó kemények, akár apró kockákra is darabolhatóak, mint a már említett konyakmeggyes torta krémjénél. 

A leve nagyon finom, ha már összeértek az ízek. Meggylikőrként fogyasztható. Ha valami még finomabbat szeretnél, készíthetsz belőle tejszínes krémlikőrt is!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr1014009686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása