Tökfőzelék
2018. április 13. írta: Zita éléskamrájából

Tökfőzelék

Nyáron a friss tököt behozzuk a kertből, vagy vásárolunk a piacon. És most, áprilisban?

A fagyasztás nagyon kíméletes tartósítási mód, őrzi a növények vitamin- és ásványi anyag tartalmát is. 
És helyet foglal a mélyhűtőben. És folyamatosan "etetjük" elektromos árammal. Vannak, akik azt mondják, energetikai szempontból sem jó üzenet a testnek a fagyasztott élelmiszer. 

Nem állok ki egyik nézet mellett és ellene sem, szerintem itt is érvényes a világegyetem nagy szabálya: IS-IS.

Mindenesetre megmutatom az én üvegben eltett főzeléknek valómat.
Igen, a kamrapolcon tartom nyár óta a tököt, nem a mélyhűtőben. 

7-8 évvel ezelőtt (vagy már 9?) Szüleim vásároltak egy befőzőautomatát. Egy elektromos befőzőfazekat, amin be lehet állítani a hőfokot, és időzítő is van benne, így akár magára is hagyhatjuk.

Néhány évig néha kölcsönkértem tőlük, de aztán mi is beszereztünk egyet. Igaz, ebben nincs időzítő, de azóta még nagyobb nyugalommal főzök be, mint addig, hiszen szinte semmi sem romlott meg, amit tartósítottunk, és viszonylag érett gyümölcsöket is el tudjuk tenni télire. Meg tavaszra, és őszre. 
Azóta igen sokfélét üvegbe zártam...

Szóval, a tökfőzelék:

tokfozelek_kesz_1_ze.jpg

Hozzávalók:
2 üveg 720 ml-es tök - ez saját termesztésű, és tartósítású 
1-2 fej vöröshagyma
5-7 dkg zsiradék
1 evőkanál liszt
20 dkg tejföl
kevés cukor
kapor

tokfozelek_lecsepegtet_1_ze.jpg

 

A tököt szűrőbe öntöm, és lecsöpögtetem.

A hagymát megtisztítom, apróra vágom, és zsiradékon üvegesre párolom. 

A lecsöpögtetett tököt ráteszem, és fedő alatt néhány percig párolom. 
Nem kell nagyon sokáig, hiszen már hőkezelt, félig főtt!

Egy evőkanálnyi liszttel meghintem, elkeverem, majd egy-két perc után felöntöm a saját levével, amit felfogtam, amikor a tököt lecsöpögtettem.


tokfozelek_parolodik_ze.jpgtokfozelek_liszt_ze.jpg

 

 

 

 

 

Folyamatosan kevergetve összeforralom. Sót, ecetet nem kell bele tennem, hiszen a tök felöntőlevében ezek már benne vannak. 

Kaprot érdemes beletenni, csak nálunk sajnos nem szereti mindenki, úgyhogy most kihagytam. Ízlés szerint egy kis cukorral ízesítem, és elkeverem benne a tejfölt. Még egyet rottyan, és már kész is.

Tálalhatjuk!

tokfozelek_kesz_ze.jpg

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr4913831564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása