Rakott zöldbab
2018. április 12. írta: Zita éléskamrájából

Rakott zöldbab

Szoktál áprilisban zöldbabot használni a főzéshez?
Nos, én igen, de nem a fagyasztóból veszem elő, hanem üvegből. 

Néhány éve arra gondoltam, hogy nem jó az, ha a mélyhűtő zöldséggel van tele, és disznóvágás után gondban vagyok, hol szorítsak helyet a hurkának, kolbásznak, egyebeknek.

Befőzöm. És ha belegondolok, valószínűleg még takarékoskodom is vele. A júliusban leszedett zöldbabot nem etettem több hónapon, majdnem egy éven keresztül árammal, hanem türelmesen vár a kamrapolcon. 

Ha lesz zöldbab, megmutatom, hogyan csinálom!
Mivel sokfélét és sokat rakok el üvegbe, nagy szolgálatot tesz nekem egy elektromos befőzőfazék, amit nagyon szeretek. Tudom, sokan befőzőautomatának nevezik, de szerintem nem automata. Számomra nem azon van a hangsúly, hogy kevesebb munkával járna a befőzés, ha ezt használom, hanem a biztonságon.
Jó tudni, hogy ha a befőzőfazékból kiveszem az üveget, szinte biztos lehetek benne, hogy nem lesz vele gondom, nem fog megromlani.

rakott_zoldbab_szelet_ze.jpg

Hozzávalók:
1 üveg 720 ml-es zöldbab - saját befőzés (vagy 50 dkg friss, fagyasztott)
50 dkg darált hús (én most sertést használtam)
3 nagy fej vöröshagyma
10 dkg zsiradék
2 gerezd fokhagyma

őrölt paprika
őrölt bors
majoranna - saját termesztésű

35 dkg rizs

40 dkg tejföl

20 dkg sajt - ez is saját

A vöröshagymát apróra vágom, a zsiradékon megpirítom. 
rakott_zoldbab_hagyma_ze.jpgrakott_zoldbab_hagymapiritas_ze.jpg

 

 

 

 

 

A pirított hagyma felén megpárolom a lecsöpögtetett zöldbabot, kissé megsózom.

rakott_zoldbab_bab_ze.jpg

rakott_zoldbab_majoranna_ze.jpg 

A hagyma másik felére a darált húst teszem rá, és fehéredésig párolom. Közben megsózom (8-10 g), teszek bele apróra vágott fokhagymát, kevés őrölt borsot, őrölt paprikát (1 dkg), és morzsolok bele majorannát.

 

A rizst is megfőzöm, és már csak össze kell állítanom.
(Most gyújtok be a sütőbe, hogy felmelegedjék.)
Kizsírozok egy szögletes üvegtálat, az aljára teszem a bab harmadát, arra a hús felét, majd a rizs felét.

rakott_zoldbab_osszetevok_ze.jpg

rakott_zoldbab_osszeallitas_ze.jpg

 

 

 

 

 

 

Újra a bab harmada, a hús és rizs másik fele következik, majd a maradék babbal fejezem be a rétegezést.

40 dkg tejfölt enyhén megsózok, jól elkeverem. Így a só is egyenletesen oszlik el benne, és könnyebb is lesz egyenletesen rákenni a rakottas tetejére. A tejfölre szórom a reszelt sajtot, és már mehet is a 200 fokos sütőbe. 

Mivel most volt itthon szeletelt bacon, azt is tettem rá, hátha nem rontja el...

rakott_zoldbab_osszeallitva_ze.jpgAz üvegtál lehetne nagyobb is, de erre már csak utóbb jöttem rá.  

Így is megsült, szép is lett. Nem tudom, mennyi időt töltött a sütőben, mert megint elfelejtettem megnézni az órát. Nagyságrendileg 20-30 perc lehetett. Hiszen minden összetevőt megfőztem, már csak a sajtot kellett rápirítani.

rakott_zoldbab_kesz_ze.jpg

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr8613830870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása