Rebarbara átültetés
2018. április 11. írta: Zita éléskamrájából

Rebarbara átültetés

Megosztó zöldség. Van, aki nagyon szereti - mi is például -, és vannak, akik kóstolták, de nem kedvelték meg.
Ha még nem is próbáltad, javaslom, lassan a piacon is kapható lesz!

De most nem a konyhába hívlak benneteket. Hamarosan készítek persze rebarbarából krémlevest, vagy főzök lekvárt, de most nézzünk ki a kertbe!

rebarbara_atultetes_bokor_ze.jpg

Rendezkedem a kertben. Az évelő növényeket a kert szélébe terelem, hogy az őszi talajművelésnél ne kelljen őket kerülgetni. Úgyhogy a rebarbara töveknek is költözniük kellett.

Az új helyen a talajt a sokat emlegetett vágógereblyével elegyengettem. 
A sorkijelölő - róna - által húzott sorok így jól látszanak. (Mindkét szerszámról olvashatsz itt.)

Néhány év alatt komoly tövek lesznek a most még kis bokrok, úgyhogy 75 cm-es sortávolságra, és 60 cm-es tőtávolságra ültettem őket. A sortávolság 75 cm, de a tövek valójában kicsivel több, mint 80 cm-re vannak egymástól, mert átlósan ültettem őket. 

Először kiástam annyi tövet, amennyi a talicskába elfért. Törekedtem arra, hogy a lehető legkevesebb föld potyogjon ki a gyökerek közül, hátha a növény észre sem veszi, hogy átültettem...

rebarbara_atultetes_talicska_ze.jpg

Ástam egy nagyobb gödröt, mint az elültetendő bokor, az alján az ásó hegyével még lazítottam a talajt, és beletettem a rebarbarát. A kiásott földdel a rebarbaratő és a gödör közti réseket megtöltöttem, óvatosan, de alaposan körbetapostam, hogy egy kis mélyedés alakuljon ki körülötte. Gyorsan be is locsoltam, hogy a gyökér körül tömörödjön a talaj, ne maradjon levegős. A kis locsolóárok meg is tartotta a nedvességet, nem folyt ki a víz.

Másnap reggel (ma) ilyen volt a "rebarbaraföld":

rebarbara_atultetes_sorok_ze.jpg

A piros levélnyelek (ezt a részét hasznosítunk a konyhában, vagyis ezt esszük meg) nagyon mutatósak, tehát még a dísznövény kertbe is beengedheted. Nyáron néhány szár kivirágzik, felmagvadzik. Ezt le is vághatod (azokon a szárakon nem jó már a levélnyél konyhai felhasználásra), de a virágját ki is ránthatod palacsinta tésztában.

Arra ügyelj, hogy a viszonylag magas oxálsav-tartalmú növények közé tartozik (kóla, kávé, csoki, zeller, sóska, paradicsom, spenót is az), tehát az arra érzékenyeknél a kalcium-oxálsavas vesekőképződést elősegítheti. 

Ne ijed meg, egyébként napi egy kilót kellene ahhoz rendszeresen fogyasztani belőle, hogy gondot okozzon, és emellett vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag.

Kora tavasszal a levelei fényes bimbóba csomagolva be vannak zárva. Amikor kipattannak ezek a kis bimbók, a levelek valószínűtlenül gyűrötten bomlanak ki, hogy azután szépen komótosan növekedjenek, és vastag levélnyelük legyen. 

rebarbara_atultetes_bimbo_ze.jpg

rebarbara_atultetes_bimbo_gyurott_ze.jpg

 

 

 

 

 

 

Ezek a most átültetett tövek két héten belül hoznak annyi levelet, hogy már főzzünk belőlük!

Mi nagyon szeretjük savanykás, fanyar ízét. Frissítő a tavaszi, nyári melegben.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr1113827290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása