Torta - csirkemell alapon
2018. április 08. írta: Zita éléskamrájából

Torta - csirkemell alapon

Alig egy hónapja volt legifjabb gyermekem születésnapja. 
Ő hagyományos, édes tortát kapott ez alkalomból.

Középső gyermekemet kérdezvén, milyen tortát szeretne, közölte: csirkemell...

Hát, legyen!

andras_torta_kesz_ze.jpg

Hozzávalók:
kb. 1 kg húsból készült tejszínes fűszeres csirkemell
1 kg mexikói zöldségkeverék vajon párolva
kb. 30 dkg rizs megfőzve
fél liter tejből készített 20 dkg saját készítésű sajttal dúsított besamel mártás

andras_torta_hozzavalok_ze.jpg

díszítéshez kertünk (ehető!) zöldjei

andras_torta_zoldek_ze.jpg

A kép bal szélén medvehagyma, jobb szélén tatárhagyma (fokhagyma ízű metélőhagyma), mellette vad metélőhagyma (van, aki kígyóhagymának nevezi), középütt fentről lefelé pitypanglevél (gyermekláncfű), ibolyavirág, salátaboglárka levél és néhány salátaboglárka bimbó. Ez kinyílna így leszedve is, ha világos lenne.

A kapcsos tortaforma alját és oldalát kizsíroztam, az aljára került a tejszínes csirkemell fele, erre főtt rizs, majd a zöldségkeverék fele. Ezt megismételtem, majd zárásként besamel mártást simítottam a tetejére.

andras_torta_osszereakas_ze.jpgandras_torta_sutes_elott_ze.jpg

 

 

 

 

 

A sütőt már akkor begyújtottam, mielőtt a torta kész hozzávalóit elkezdtem rétegezni a kapcsos tortaformában, így mire végeztem, már fel is melegedett 200 fokra.

Az előmelegített sütőbe tettem a tortát, és nagyságrendileg egy órán át sütöttem. (Hallgattam a rádió választási műsorát, elfelejtettem megnézni az órát, amikor kivettem a sütőből, úgyhogy pontos időt nem tudok mondani.)

Amikor szépen megpirul a teteje, akkor van kész, hiszen egyébként minden összetevő készre főzött. Valahogy így nézzen ki:

andras_torta_diszites_nelkul_ze.jpg

Hagytam kihűlni, akkor vettem le róla a tortakarimát, és akkor díszítettem fel, hogy a friss kerti zöldek ne fonnyadjanak meg, de frissen, forrón is fogyasztható friss salátával!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr9513819342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása