Lekváros hájas sütemény
2018. március 15. írta: Zita éléskamrájából

Lekváros hájas sütemény

A leveles tésztákat nagyon sokféleképpen tudjuk felhasználni sütikhez, legyen szó hájas, vajas, vagy töpörtyűs leveles tésztáról. 

Egy "régimódi" sütemény a lekváros hájas. 

lekvaros_hajas_tanyeron_vastagabb_ze.jpg

Jól látszanak a rétegek, levelek, de ne ijedj meg, ha a tiéd még levelesebb lesz, az csak azt jelenti, jobban sikerült...

A hájas tészta elkészítésének módját már leírtam egy korábbi bejegyzésben. Szerintem érdemes kipróbálni, könnyű és finom sütemény a végeredmény!

Hozzávalók:
60-70 dkg hájas leveles tészta
szilva és/vagy sárgabarack lekvár (saját készítésű, vegyszer- és tartósítószer-mentes)
porcukor a szóráshoz

A sütőt bekapcsolom/begyújtom, hogy 200 fokra felmelegedjék.

A tésztát enyhén lisztezett nyújtódeszkán kinyújtom. Ha kb. 4-5 mm vastagra nyújtom, akkor a fenti képen látható vastagabb tésztájú sütemény lesz a végeredmény, ha 2 mm vastagságúra, akkor az alábbi:

lekvaros_hajas_tanyeron_ze.jpgAz alábbi képeken a vékonyabbra nyújtott tésztával dolgoztam:

A kinyújtott tésztát kb. 5x8 cm-es téglalapokra felvágtam, 

lekvaros_hajas_32_tesztalap_ze.jpg

majd a lapok közepére egy-egy kiskanál lekvárt tettem. Hol szilvalekvárt, hol sárgabarack lekvárt.
Érdemes jó sűrű lekvárt használni tölteléknek, hiszen az kevésbé folyik ki sülés közben.

lekvaros_hajas_szilvalekvar_tesztan_ze.jpg

lekvaros_hajas_baracklekvar_tesztan_ze.jpg

 


A lapokat kettőbe hajtva azután sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, és az előmelegített 200 fokos sütőben fél óra alatt megsültek. 

Mindenfajta leveles tésztára igaz az, hogy ha tojással megkened, légy nagyon óvatos, mert a vágott szélekre lefolyó tojás megakadályozza, hogy a leveles szerkezet szépen kinyíljon!
Az első képen szereplő vastagabb tésztájú sütit nem kentem meg sütés előtt felvert tojással, a vékonyabb tésztájút igen. Szerintem egyik sem jó, vagy rossz, egyszerűen más...

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr3513741204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása