Konyakmeggyes torta
2018. február 21. írta: Zita éléskamrájából

Konyakmeggyes torta

avagy Ildi 49

Barátném születésnapjára készítettem egy tortát. Amióta ismerem, előttem jár... De csak öt hónappal!
(Ebben a formában kisgyermeknek nem adható a torta alkoholtartalma miatt!)
konyakmeggyes_torta_kesz_vagott_ze.jpg

Hozzávalók:

A tésztához:
6 tojás (tojnak a tyúkok!)
30 dkg cukor
30 dkg liszt
1 cs sütőpor
12 evőkanál forró víz
csipet só

2 evőkanál kakaópor

Ez egy tartalmas, laktató tortalap. Ha van bevált recepted, azt is használhatod. Ha elhagyod a kakaóport, akkor sárga színű tortalapod lesz. 

Krémhez:
6 dl habtejszín (jól le kell hűteni!)
600 g ízesítetlen joghurt
20 dkg porcukor
30 g zselatinpor
1 dl víz
2 kis üveg "konyakmeggy" (saját, vegyszer- és tartósítószer-mentes!)*

A tortalapok megkenéséhez:
400 g meggylekvár (saját, vegyszer- és tartósítószer-mentes!)

A díszítéshez:
2 dl hűtött habtejszín
150 g ízesítetlen joghurt
5 dkg porcukor
1 cs expressz zselatin fix
konyakmeggy
csokireszelék, csokidara

Kezdjük a tortalappal!

Bekapcsolom/begyújtom a sütőt, 200 fokra állítom be.
A 24 cm-es kapcsos tortaformám alját sütőpapírral bevonom. (Ráfektetem a körlapra a sütőpapírt, rácsatolom a karimát, és a kilógó sütőpapírt levágom.)

A lisztet összekeverem a sütőporral, kakaóporral, beleteszek egy csipet sót.
A hat tojást alaposan kikeverem a cukorral, és belekanalazok 10-12 evőkanál forró vizet, közben kevergetem a cukros keveréket. 
Ebbe aztán elvegyítem a sütőporos lisztet. Egyenletesen eldolgozom, és már mehet is az előkészített tortaformába, és a 200 fokra felmelegedett sütőbe. 

Körülbelül 45 perc alatt sült most meg. Ezt természetesen tűpróbával ellenőriztem.
(Egy hurkapálcikát, fa saslikpálcát beleszúrok a késznek vélt tortalap közepébe. Ha ragad rá tészta, még bent kell maradnia a sütőben, ha már nem, kijöhet...)

A kész tortalapról óvatosan - hiszen forró - lecsatolom a karimát, ráborítom a tésztát egy tortarácsra, és leveszem az aljáról a tortaforma talpát és a sütőpapírt. Nem tud mit tenni, kihűl. 

konyakmeggyes_torta_lap_ze.jpgHa már teljesen kihűlt, úgynevezett tortafűrésszel - lehet hosszú pengéjű késsel is - háromba vágom a tortalapot.
A mostani tortalap kissé megemelkedett, púposra sült, úgyhogy a fölső harmadot félretettem, jó lesz majd poharas krémhez alapnak. A két, egyenként 2 cm magas szeletet félretettem. 

A fenti műveletet megismételtem, vagyis sütöttem még egy adag tortalapot, hogy végül szép magas legyen a tortám. A tetejét ennek is félretettem.
Nem hiszem, hogy veszendőbe menne...

A krémhez először a zselatint készítettem elő. Ettől sokan félnek, de hidd el, nem ördöngösség!
Egy kis lábasba beleszórtam a zselatint, öntöttem rá 1 dl vizet, és kis lángon, folyamatosan kevergetve feloldottam. Amint pöszörögni kezd, készen van, nem forralom, nem főzöm!
(Legalábbis eddig így csináltam mindig, nem okozott gondot. Most láttam, hogy a tasak használati utasításán az áll, hogy forraljuk fel. Biztosan igaza van, de én már nem kockáztatok, nem változtatok a bevált módszeren.)

konyakmeggyes_torta_hab_ze.jpg

 

A hűtőből kivett, jól lehűtött habtejszínt kemény habbá vertem, és belekevertem 20 dkg porcukrot. 

Ha nem hűtöd le jól, lehet, hogy kiköpülöd belőle a vajat.
Ha megfagyasztod, nem tudod kemény habbá verni!

 

konyakmeggyes_torta_kesz_krem_ze.jpg

 

A cukros habba beleöntöttem a joghurtot, elkevertem. 
Vékony sugárban belecsorgattam a krémbe a langyosra hűlt zselatint, és azt is gyengéden, de alaposan elkevertem. 

Ha még forró lenne a zselatin, várj egy kicsit, ha megbőrösödött, langyosíts egy kicsit rajta!

 

A konyakmeggyből félretettem a torta díszítéséhez, a többit pedig szemenként nyolcba vágtam. 

A torta összeállítása:
Egy tortalapot megkentem a meggylekvár harmadával, és a tortatálra tettem. A tortakarimát rátettem.
(Ha összekapcsolod, akkor szorosan illeszkedik a tésztához, a krém nem folyik a torta oldalára. Ha kilazítva teszed rá, akkor körülbelül 1-1 cm rés marad a karima és a tészta között minden irányban, és a krémmel ki tudod tölteni ezt a rést is. Én most az előző módot választottam, így látszanak a tortalapok. Így is tetszik.)

A krém harmadát rákentem a lapra, megszórtam apróra vágott alkoholos meggyel. A következőkkel is így cselekedtem. 
Így természetesen nem jutott a felső lapra krém. 

A zselatinos krémeknél nagyon fontos, hogy kellő időt hagyjunk arra, hogy jól megdermedjenek. Tehát a félkész torta ment az igen hűvös kamrába éjszakára pihenni. Nyáron természetesen hűtőben kell dermeszteni. 
Én is mentem éjszakára pihenni...

Másnap reggel már csak az utolsó simítások voltak hátra. 

Ez egy kicsit izgalmas volt, mert kiderült, hogy elfogyott itthon a zselatin, és a boltban, ahová betértem, csak gyors zselatin volt, amit még nem használtam.
De sikerült!
A 2 dl tejszínt kemény habbá vertem, beletettem 5 dkg porcukrot, 150 g joghurtot, és belekevertem az expressz zselatin fixet. Láthatóan hatott...

A tortáról levettem a karimát, a tetejére habot kentem, a maradékot habzsákba töltöttem, és habrózsákkal körberajzoltam a torta tetejét. Minden második rózsára illesztettem egy konyakmeggyet, és a torta közepét csokireszelékkel díszítettem. 

A végeredmény:

konyakmeggyes_torta_kesz_ze.jpg

Mi már elég nagylányok vagyunk, de ne feledd, alkoholtartalmú a torta, kisgyermeknek ne add!

* A "konyakmeggy" készítése:
meggyszezonban kimagozom a meggyet, 212 ml-es kis üvegbe teszem, szórok rá két teáskanál cukrot, és feltöltöm 48-50 fokos pálinkával. Szorosan lezárom az üveget fém kupakkal, és már mehet is a kamrapolcra, hőkezelni nem kell!

Ja, és a leve nagyon finom. Meggylikőrként is fogyasztható, vagy tejszínnel meggy krémlikőrt is készíthetsz belőle!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr7513687838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása