Mákos guba - kissé megbolondítva
2018. február 08. írta: Zita éléskamrájából

Mákos guba - kissé megbolondítva

Tegnap kiflit sütöttem, hogy a fiúk finomat vihessenek tízóraira.
A kifliről meg eszembe jutott, hogy mákot nem csak karácsonytájt kellene enni, tehát készüljön egy kis mákos guba!

makos_guba_kesz_ze.jpg

Hozzávalók:
makos_guba_hozzavalok_ze.jpg
10 db kifli
15 dkg őrölt mák
10 dkg porcukor
6-8 evőkanál cukor (kb. 15 dkg)
0,8-1 l tej
1 citrom reszelt héja

1 csomag vaníliás pudingpor
0,5 l tej
3-4 evőkanál cukor (kb. 5-7 dkg)

1 üveg meggybefőtt (720 ml)

Ha van, maradék tojásfehérje

A kiflit felkarikáztam, a citrom héját lereszeltem, a saját készítésű meggybefőttet kimagoztam, a pudingot megfőztem, a saját termesztésű (őszi) mákot ledaráltam, egy nagy üveg tálat (sütésálló) kizsíroztam.

Ez az a pont, amikor már biztosan bekapcsolhatod a sütőt. (Mivel nekem gázpalackról üzemelő gáztűzhelyem van, meggyújtottam...)

A pudingfőzés után megmaradt 0,8-1 liter tejet megmelegítettem, így könnyen feloldódott benne a 6-8 evőkanál cukor. A cukros tejet citromhéjjal ízesítettem.

A felkarikázott kifli harmadát nagy lyukú szűrőbe tettem, és a cukros-citromhéjas tejjel meglocsoltam. Természetesen volt alatta egy másik tál, hogy a lecsorgó tejet felfogja. Fontos, hogy a kiflikarikákat átjárja a tej, de ne áztassa őket nagyon el. 
Az üvegedénybe tettem a kiflit, megszórtam a darált cukros mákkal, szórtam rá magozott meggyet, és csorgattam rá pudingot. Ugyanezt megtettem a maradék kiflivel is, amíg az előkészített hozzávalók elfogytak.

makos_guba_hab_nelkul_ze.jpg

Már így is elég csábító volt, de mivel néhány nappal ezelőtt kétszer is sütöttem kakaós fonott kalácsot, és maradt ki tojásfehérje, amit egy kis cukorral kemény habbá vertem, és a mákos guba tetejére simítottam. 

makos_guba_nyers_habbal_ze.jpg

Igaz, ez a mennyiség több tojásfehérjét is elbírt volna, de legalább így nem veszett kárba.

Ha egységes barnás habsipkát szeretnél, akkor akár 200 fokos is lehet a sütő hőmérséklete.

Mivel a tojáshabnak nem kell feltétlen nagy lángon sülnie, szép felületet érhetsz el akkor is, ha 150 fok körüli sütőben sütöd, szárítod. Hiszen minden már más hőkezelt a hab alatt...

A húsleves mellé ez volt a második fogás, senki nem panaszkodott.


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr1813647250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása