Sajtos kalácska muffin formában
2017. május 11. írta: Zita éléskamrájából

Sajtos kalácska muffin formában

Nem régi, de azért bevált receptem. Foszlós, ízes. Reggelire tea mellé, vagy a gyerekeknek tízóraira.
(Nem napszakfüggő - délután is fogyogatott...)

sajtos_muffin_kesz_vizjeles_copy.jpg

Hozzávalók:

Tészta:
50 dkg finomliszt (ezt most 35 dkg kenyérliszt, és 15 dkg teljes őrlésű rozsliszttel készítettem)
1 tk cukor
1 tk só
1 dl étolaj (vagy 10 dkg vaj, vagy 8 dkg zsír)
2,5 dkg élesztő
1 tojás
2 dl tej

Töltelék:
10 dkg puha vaj
10 dkg reszelt sajt
ízlés szerint só

Tetejére:
felvert tojás
szezámmag

A tészta hozzávalóiból kelt tésztát készítettem. Amikor készen volt, átdagasztottam a nyújtódeszkán, és egy kis cipót formáztam. Mivel a muffinformám 12 db-os, így a tésztát először négybe, majd a negyedeket háromba vágtam. Újra cipókat formáztam belőlük, immáron kisebbeket, és 12 db-ot.

Kicsit hagytam pihenni, letakartam konyharuhával, és elkészítettem a tölteléket. A töltelék persze lehetne sonkás, kolbászos, zöldfűszeres, most egyszerű vajas-sajtos készült. Persze saját sajtot használtam. A vajat a reszelt sajttal és egy kis sóval összegyúrtam, és a kis tálkában negyedekre vágtam, hogy könnyebb legyen 12 adagba szétosztani. 

A muffinforma mélyedéseibe olajat cseppentettem, eloszlattam. (Persze ezt vajjal, zsírral is megtehettem volna.)

Begyújtottam a sütőbe, hogy mire végzek a formázással, elérje a kb. 180 fokos hőmérsékletet. 

A kis zsemléket egyenként hosszúkásra nyújtottam, és az alsó harmadát derelyevágóval párhuzamosan bevagdaltam. A fölső harmadra tettem a tölteléket:

sajtos_muffin_fazis_4_vizjeles.jpg

Felülről kezdve feltekertem a tésztát:

sajtos_muffin_fazis_3_vizjeles.jpg

 

 

 

 

 

 

 

sajtos_muffin_fazis_2_vizjeles.jpg

 

Kör alakúra formáztam, és betettem a sütőformába. Mindegyik tetejét megkentem felvert tojással és megszórtam szezámmaggal. 

sajtos_muffin_fazis_1_vizjeles.jpg

 

 

 

sajtos_muffin_nyers_formaban_vizjeles.jpg

 

 

Betettem a sütőbe, és kb. 40 perc alatt megsütöttem. Néhány perces pihenő után rácsra tettem őket hűlni. 

A formázás lépései egy képen:

sajtos_muffin_ossz_fazis_vizjeles_copy.jpg

Következő alkalommal egy kicsivel kevesebb vajat keverek össze ugyanennyi sajttal, mert sütés közben az olvadó zsiradék lecsöpögött a sütő aljára. Nem okozott nagy gondot, mert alufóliára pöttyent, így nem keletkezett súrolnivaló felület... 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr8712497271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása