Császárzsemle
2017. május 01. írta: Zita éléskamrájából

Császárzsemle

Hogy ez a nap is jól kezdődjön: langyos zsemle reggelire.

csaszarzsemle_kosarban_vizjeles.jpg

Reggelire zsemlét készítettem a családnak. Jól esik madárcsicsergős, napsütéses reggeleken langyos vajas zsemlét enni, elmélázva az élet nagy dolgain. Az illatok már csak mint ráadás szerepelnek: idecsalogatják az éhes gyermekeket.

Hozzávalók (16 db-hoz):
2,5 dl víz
2,2 dl tej
2 dkg élesztő
1 tk cukor
5 dkg vaj
70 dkg liszt (lehet finomliszt, kenyérliszt, vagy némi teljesőrlésű is)
2 tk só
szóráshoz szezámmag

Mivel ma is akadt itt-ott dolgom a tanyán (aki követi az eseményeket tudja, ültetem vissza a növényeket a gyógynövényes kertbe), úgyhogy megint a kenyérsütő gép dagasztott-kelesztett helyettem. A hozzávalókat (a szezámmag kivételével) a felsorolás sorrendjében tettem a gépbe. Ma kenyérlisztet használtam. 
Másfél óra elteltével készen állt a szépen megkelt ruganyos tészta. 
Nyújtódeszkára téve átgyúrtam, majd 16 részre osztottam. Ez nem nehéz: félbe kell vágni, két cipót formázni, a cipókat negyedelni, ezeket a negyedeket kettévágni, és cipót formázni. 

csaszarzsemle_rudak_cipok_vizjeles.jpg

A kis cipócskákból kb. 40 cm-es rudakat sodortam. A rudak közepére csomót kötöttem.

A tészta két végével formáztam a zsemlét: a felülről jövő véget alulra középre kanyarítottam, az alulról jövő végét pedig felülre, középre.

Ha nem egyértelmű, nézd csak a képeket!

csaszarzsemle_csomo_vizjeles.jpg

 

 

 

 

 

 

 

csaszarzsemle_felso_also_felulre_vizjeles.jpg

       csaszarzsemle_felso_alulra_vizjeles.jpg

 

 

 

 

 

 

Az első nyolc darabot sütőpapírral bélelt gáztepsibe tettem. Alulra és felülre hármat-hármat, középre kettőt.
A sütőbe begyújtottam.
A második nyolc darabot is sütőpapírra tettem. Leterítettem mindkettőt konyharuhával, hagytam kelni. 

Amikor a sütő elérte a 200-210 fokot, a tepsiben lévő zsemléket bepermeteztem vízzel, megszórtam szezámmaggal, és újra meghintettem vízzel. Ne ijedj meg, a zsemlék közé szóródó szezámmag nagyon finom lesz a sütőben fél óra alatt! Lehet, hogy a második tepsinél már szándékosan szórsz a zsemlék közé is szezámmagot!
Betettem a 210 fokos sütőbe, és fél óra alatt meg is sült. Rácsra tettem a forró zsemléket, hogy ne párásodjon be az aljuk.

A másik nyolcat is vizeztem, szezámmaggal megszórtam, vizeztem. Fél óra után ők is kikívánkoztek a sütőből. Ők is rácson hűltek ki. 

Vigyázat! Melegen megterhelheti az arra érzékenyek gyomrát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr312470077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása