Frissen sült kifli (nem csak) szomszédasszonyomnak ajánlva
2017. április 15. írta: Zita éléskamrájából

Frissen sült kifli (nem csak) szomszédasszonyomnak ajánlva

sam_8333_vizjeles.jpgKépet, hangot már tudunk közvetíteni, de az illatok még helyben maradnak... 

Már holnap reggel is ébredezhet a család finom illatára, próbáld ki!

Egyik kedves szomszédasszonyom unokái igen szeretik a friss kiflit, külön ajánlom neki, nekik. (Remélem, ízlett a ma délutáni kóstoló!)

 

Hozzávalók 16 db-hoz:sam_8316_vizjeles.jpg

55 dkg finomliszt (lehet beletenni egy kis teljes őrlésűt is)
4 dkg vaj
2 evőkanál tejföl
2 evőkanál cukor
1 csapott teáskanál só
2 dkg élesztő
2,5 dl víz

Érdemes a hozzávalókat előre kimérni, kikészíteni.

Természetesen ízesíthető, szórható magokkal, fűszerekkel, de ez most az alaprecept sós és édes kenőkék alá...

Mivel nekem most a kertben sok munkám akadt, nem kézzel dagasztottam, hanem a hozzávalókat beletettem a kenyérsütő gépbe, és a dagasztó programot elindítva másfél órára magára hagytam a tésztát.

Szeretek dagasztani, gyúrni. Megnyugtat, s családtagjaimnak érzelmeket közvetít. (Egy kis szépirodalmi utalás: Laura Esquivel: Szeress Mexikóban!) Persze nem mindegy milyet, de az már rajtunk múlik.

Szóval ma a gép végezte el a munka nagy részét:

sam_8319_vizjeles.jpg

 

 

 

 

 

 

 

sam_8328_vizjeles.jpg

A kelesztőből kivett tésztát kétfelé osztottam, átgyúrtam, két kis cipót formáztam. 

 

 

 

 

Olyan nagyra nyújtottam az egyik cipót a nyújtódeszkán, amekkorára csak lehet. Igyekeztem szép kerek formát kialakítani, hogy a kiflik is szép formásak legyenek. 

A tésztát nyolc felé vágtam, és a körcikkeket a szélesebb végénél kezdve feltekertem. Aki szeretné, az még külön nyújthat, növelhet a körcikkeken, több rétegű lesz a tekerés, szép rajzolatú lesz a kifli.

sam_8330_vizjeles.jpg

sam_8331_vizjeles.jpg

 

Kissé ívesre formázva sütőpapírral bélelt tepsibe, ún. gáztepsibe helyeztem a kifliket. Konyharuhával letakarva kelesztettem tovább.

Ugyanígy elkészítettem a másik nyolc kiflit is, feltekerés után rögtön sütőpapírra tettem őket, letakartam, pihentettem. 

 

 

Amíg kelt, kimentem a gyógynövényes kertbe, mert rajzoljuk az új alaprajzot, egy közel 60 méter átmérőjű kört, hogy újratelepíthessem a növényeket. Erről majd később, ha már lesz mit mutatni.

 

 

200 fokra előmelegített sütőbe tettem a szépen megkelt, kétszeresére nőtt kifliket, de előtte óvatosan megkentem őket vízzel. Közel fél órát sütöttem, amikor már nemcsak az illata, hanem a színe is étvágygerjesztő volt, kivettem a sütőből, s rácsra helyeztem hűlni. S mivel már elő volt készítve a második adag is, csak ráhúztam a kiürült tepsire papírostól, és már mehetett is melegedni. Pontosabban sülni. Így a sütőnek sincs üresjárata. Egy kis tudatosság, takarékosság.

Vigyázat! A meleg kifli igen megterhelheti a gyomrot, várd meg, amíg egy kicsit kihűl!

Érdemes frissen fogyasztani, mert a héja ropogós. Ha becsomagoljuk megereszkedik, elveszíti roppanósságát.

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr9912427551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoltánné Balla 2017.04.20. 22:33:14

Kedves Szomszédasszonyom !
A kóstoló kb. 15 percig tartott, kb. 10-en teszteltük, még szerencse hogy egy egész kosárkával hoztál !
Egész biztos sokszor fogom sütni ha újra itthon lesz a család,ami nyáron több hétig szokott lenni.
Nagyon - nagyon finom, köszönjük a receptet, és a kóstolót is!

Zita éléskamrájából 2017.05.01. 23:07:12

A mai kifli nem finomlisztből, hanem kenyérlisztből készült, és tettem bele két maréknyi zabpelyhet. A tetejére is szórtam. Nagyon finom lett így is!
süti beállítások módosítása