Lemosó permetezés
2017. március 29. írta: Zita éléskamrájából

Lemosó permetezés

Gazdasszonnyá cseperedem...

A tavaszi lemosó permetezés a gyümölcsösben nem túl nagy feladat. 

Főleg, ha más csinálja, és nem én, tanyasi pályafutásom során először. Szóval szélcsendes, verőfényes tavaszi délelőtt köszöntött rám, úgyhogy nem halogathattam, hiszen a lemosó permetezést a rügypattanást megelőzően, de ahhoz lehető legközelebbi időpontban érdemes elvégezni, és a sárgabarackfa már virágzik...

sam_8179_vizjeles.jpg

Őrá már vigyáztam, nehogy megperzselje a lemosószer. Egyébként is óvom, igen idős már, és az utódokat tavaly, illetve tavalyelőtt ősszel ültettük el. 

Múlt héten lettünk készen a metszéssel. Az ágak egy részét dolgoztam csak fel (veteményesben sorjelölők lesznek a szép egyenes szálak, a többi mulcsként szolgál majd), a többit csak félrehúztuk a fák alól, hogy ne kelljen őket kerülgetni. Utólag beigazolódott, jó döntés volt. A védőszemüveg belülről párásodott, kívülről pedig az enyhe szellő szórt rá néha egy kis kék levet. 

Örültem, hogy a fákat látom, és nem kellett a lábam elé nézni. 

 

sam_8167_vizjeles.jpg

Arcmaszkot is vettem elő, zárt ruhában, védőkesztyűvel vonultam a gyümölcsösbe. 

Az olajos rézként felráztam, öntöttem 10 liter vizet a permetezőgép tartályába, 2 dl lemosószert, és újra 10 liter vizet, hogy a vegyszer szépen lemosódjon, feloldódjon.

A rézként tejfölös pohárral mértem, előzőleg bejelöltem rajta, meddig kell töltenem. A 15 kg-s permetezőgép így már több mint 35 kg-t nyomott. Miután felvettem a hátamra, és némi imbolygás után megtaláltam az egyensúlyt, addigra a szer is jól elkeveredett, és már kezdődhetett a munka. 

 

30 darab igen öreg fát (alma, körte, meggy, szilva, cseresznye), és néhány friss telepítésűt kezeltem, piszke- (köszméte, büszke), ribizli-, és málnabokrot. 120 liter vizet használtam el, 1,2 liter rézként. Hatszor töltöttem.

sam_8171_vizjeles.jpg

A gép sem hagyott cserben. Minden alkalommal az első berántásra indult. (No jó, közben volt, hogy elővettem a csillagcsavarhúzót, mert a szórófejnél rés támadt, de megoldottam. Pontosabban megszorítottam.) Könnyű dolgom volt, tegnap elvittem apukámhoz, hogy tanítson meg, hogyan kell használni. Elolvastam én a használati utasítást, de olyan fogalmak voltak benne, hogy benzincsap, szívató, amit még érteni értettem, de nem tudtam, hol vannak és hogy néznek ki...

Két év múlva ötven éves leszek, de ha ilyen gondom van, apukámhoz szaladok. Jó, hogy van kihez. 

 

Két és fél óra munka után nagyon elégedetten, mi több, büszkén pihentem meg. Leültem a tornácon, és gyönyörködtem a világban, hallgattam a madarak csicsergését. 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr6412386489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása