Túrós kuglóf
2018. május 13. írta: Zita éléskamrájából

Túrós kuglóf

Tegnap túrót készítettem. Mivel több, mint 1 kg lett, nosza, fél kilót fel is használtam belőle. Valahogy így:
turos_kuglof_es_szelet_ze.jpg

Hozzávalók:
50 dkg túró
50 dkg liszt
25 dkg vaj
25 dkg cukor
4 tojás
2 tasak sütőpor (összesen 24 g)
csipet só
1 citrom lereszelt héja

A hozzávalók kimérésével egyidőben a sütőbe is begyújtottam. Mire 190-200 fokra felmelegszik, formába is kerül a tészta.

A túrót, puha vajat és a cukrot összekevertem, majd beleütöttem a tojásokat. Az egynemű masszába beletettem a sütőporral és csipetnyi sóval elkevert lisztet, és alaposan összekevertem. Még éppen időben eszembe jutott, hogy egy kis citromhéj sem fogja elrontani, úgyhogy az is került bele. A mazsola is nagyon jó lenne, de egyik gyermekem nincs oda érte, úgyhogy az kimaradt. (Ha szereted a kaprot, az is nagyon jó bele! Én nagyon. De a gyerekek...)
turos_kuglof_teszta_ze.jpgSaját készítésű túrót használtam, kellően zsíros volt, mivel az aludttejet nem fölöztem le. Ez azért fontos, mert ha bolti túróval készíted, lehet, hogy kíván majd még némi vajat. Ha jó száraz a bolti túró, szerintem 10 dkg vajat még tehetsz bele!

A kuglóf formát kizsíroztam, meghintettem liszttel, és a tésztát belekanalaztam. Megrázogattam, fakanállal egy kicsit elsimítottam a tetejét, és az időközben felmelegedett sütőbe be is tettem.

Ötven perc elteltével tűpróbával ellenőriztem (egy hurkapálcikát beleszúrtam a tészta közepébe). A pálcikára nem ragadt tészta, tehát készen volt. Hagytam még öt percig a sütőben, majd a formával együtt rácsra helyeztem.

A karimát levettem a kész kuglófról, miután egy késsel a karima mentén meglazítottam a tésztát, hogy biztosan elváljon. (A formám egy csatos tortaforma is egyben.) 

turos_kuglof_racson_ze.jpg

Miután meggyőződtem arról, hogy a középső kürtőnél sem ragadt le a tészta, egy tálra borítottam, és megszórtam porcukorral.

turos_kuglof_porcukros_ze.jpg

Kész is. 

Nem mondom, hogy próbára teszi az érzékszerveinket, de tapinthatóan meleg, érezhetően illatos, és valószínűleg finom is. Mivel még fényképezni szerettem volna, kimentem a kertbe egy kis citromillatú macskamentáért, néhány szem szamócáért, és útközben még egy ernyő bodzavirágot is szedtem. Így már a szemünknek is gyönyörködtetőbb.
turos_kuglof_kozeli_ze.jpg

Gyorsan meg is győződtünk róla, hogy finom-e, vágtunk néhány szeletet:

turos_kuglof_szelet_kozeli_ze.jpg

Először, de nem utoljára készítettem!

 

2018. május 20.
Ma is megsütöttem, de nem volt itthon vaj. Nagyon szeretek vajjal sütni, hiszen nagyon finom árnyalatokat tudunk elővarázsolni a süteményekből.
Ha a vajat zsírral helyettesítem, az előírt vaj mennyiségének 80%-át veszem. Esetünkben most a 25 dkg vaj helyett 20 dkg zsír került a tésztába.
Bátran kipróbálhatod, így is működik!
 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zitaeleskamrajabol.blog.hu/api/trackback/id/tr2213916210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása